dimarts, 8 de juliol del 2014

Nit de contes

Aquesta nit he anat a una actuació d'un narrador oral, un conta contes.
M'ho he passat super bé, m'ha encantat.
Quan treballava amb nens solia explicar-los histories, no en dic contes per qué eren coses que jo m'inventava arrel d'alguna experiencia meva, era fantastic veure les seves caretes mentres jo dramatitzava l'historia, obrint a tope els ulls o abaixant la veu inclús posant-me de peu de sobte. Ens ho pasavem força bé.
Feiem una rotllana i començava l'historia.
De vegades incluia alguna paraulota, però sempre els avisava del que anava a dir i els explicava que ells no en diguesin, que els pares es posen nerviosos si els nens diuen paraulotes..., quan la deia, ens convertiem en complices, ens miravem, ens somreiem, pujavem les espatlles i ens guardavem el secret.
Era, el que despres es va anomenar com a monitora de lleure.
Ho vaig fer durant 4 anys, però  vaig ser victima d'un moving i vaig buscar una altre feina i vaig plegar.
A Barcelona, la meva ciutat natal, havia treballat en una escola bressol, jo sóc "jardinera d'infancia" es deia en aquells temps, tenia nens de 0 a 3 anys, recordo aquella época com a molt maca, els nens es fan grans i et recorden, eren tant petits que alguns em deien mama!
M'encanten els nens.
Tornant a lo del conta contes, he agafat la seva targeta i al arribar a casa li he fet un mail.
En acabar l'actuació, ha deixat que la gent remenes el seu bagul de contes i un grup de dones l'ha acaparat i no he pugut dir-li res, no em sentia comode, no em sento mai comode amb la tonteria de la gent, alla fent-se les guais...no ho soporto, he marxat.
No se si em contestara el mail.
Un dia algú em va dir que els únics que m'entenien,amb qui realment em sentia realitzada, son els nens, que trobaria el meu lloc amb ells, fent coses pels demes, i que em veia escrivint...sembla que tenia raó, qui sap potser lo d'aquesta nit em portarà a...ser una conta contes??

1 comentari: